Hoppa till innehåll

Juridisk information

Här hittar du information om dina rättigheter, hur vi hanterar dina personuppgifter och hur du kan lämna synpunkter eller klagomål.

Synpunkter och kundklagomål

Om du inte är nöjd Det är viktigt för oss att du som kund i MedMera Bank är nöjd med våra tjänster och produkter. Om det är något som fungerar mindre bra, behöver vi får reda på det så att vi kan rätta till problemet. Vi uppskattar därför att du kontaktar oss om du är missnöjd eller har synpunkter som du vill framföra.

Läs mer om vår klagomålshantering.

Hantering av dina personuppgifter

Dina personuppgifter är viktiga för oss För oss är det viktigt att de personuppgifter du som kund anförtror oss hanteras på ett transparent och lagligt sätt. Under länken nedan redogör vi för hur vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).

Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter.

Kundkännedom

Därför behöver vi ställa några frågor Som bank är vi skyldiga enligt lag att ha god kännedom om dig som kund. Vi kommer därför ställa frågor om dig och syftet med affärsrelationen. Vi ställer frågor i samband med att du blir kund och även under tiden som du är kund. Det gör vi för att vi enligt Penningtvättslagen (2017:630) behöver bedöma risken i varje affärsrelation för att vi utnyttjas för penningtvätt och terrorismfinansiering.

Läs mer om kundkännedom under vanliga frågor och svar.

Ångerrätt

Om du vill ångra ditt avtal Enligt konsumentkreditlagen (2010:1846) gäller 14 dagars ångerrätt för krediter. Samma ångerfrist gäller för Coops övriga finansiella tjänster, med stöd av lagen om distansavtal (2005:59) eftersom avtal om sådana tjänster ingås via internet.

Om du vill ångra ett avtal kan du kontakta vår kundservice.

Du kan även använda ångerblanketten nedan.

Ångerblankett för kredit/tjänst hos MedMera Bank , öppnas i ny flik(pdf)