Kundservice

Behöver du svar på en fråga? Du hittar ofta svaren under vanliga frågor, men behöver du ytterligare hjälp så finns vår kundservice här för dig. Välkommen!

Vi har Sveriges nöjdaste privatlånekunder!

Vi är stolta över att ha vunnit pris för Sveriges nöjdaste privatlånekunder enligt Svenskt Kvalitetsindex (SKI) årliga mätning av privatlån. Ett resultat som speglar våra kunders uppskattning för transparens, villkor och service.

Nu höjs insättningsgarantin

Den 1 januari 2026 höjs det högsta ersättningsbeloppet för insättningsgarantin till 1 150 000 kr. Förändringen gäller automatiskt för ditt sparkonto hos oss – du behöver inte göra någonting.

Ring 010-682 22 70

När du ringer till oss och vill ha hjälp i ett personligt ärende behöver du legitimera dig med BankID. Öppettider Måndag–torsdag: 9–17 Fredag: 9–16 Dag före röd dag: 9–15

Skriv ett meddelande

Som kund till MedMera Bank kan du kontakta oss via Meddelanden när du loggar in i internetbanken.

Vi svarar dig så fort vi kan inom 1–5 vardagar. Du får ett mejl när du har ett nytt meddelande från oss som du kan läsa i internetbanken.

Skicka brev

Om du behöver skicka brev till oss gällande ärenden om privatlån eller sparkonto gör du det till nedan adress.

Postadress: MedMera Bank 171 88 Solna

Vanliga frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna som våra kunder ställer om privatlån och sparkonton.

Är du försenad med din betalning?

Är du sen med en betalning? Det kan hända alla. Ta kontakt med oss om du är försenad med en betalning, vi finns här för att hjälpa dig.

Så kan vi hjälpa dig

Så skyddar du dig mot SMS-bedrägerier

SMS-bedrägerier, även kallade "smishing", har blivit en allt vanligare form av bedrägeri där bedragare försöker lura till sig känslig information via falska textmeddelanden.

Lär dig om SMS-bedrägerier

Har du fått ett bättre låneerbjudande?

Då har vi räntegaranti. Om du får ett bättre låneerbjudande från en annan bank så kan vi matcha den räntan.

Nyttja vår räntegaranti