Säkerhet och bedrägerier
Din trygghet är viktig för oss. Därför arbetar vi på MedMera Bank varje dag med att hålla dina pengar och uppgifter säkra för att undvika bedrägerier när du använder våra tjänster.

Säkra system och trygga inloggningar
Vi använder moderna säkerhetslösningar som skyddar både dina pengar och din personliga information. När du loggar in med BankID sker det via krypterade, säkra system. Du kan alltid känna dig trygg när du använder våra tjänster.
Säkerhet på MedMera Bank
För oss är det viktigt att du som kund känner dig trygg med oss som bank. Om du har ett engagemang hos oss och misstänker att du blivit utsatt för bedrägeri bör du kontakta vår kundservice så fort som möjligt. Du som sparkund kan känna dig extra trygg att spara hos oss, då du enbart kan göra uttag till ett konto i en annan bank som tillhör dig själv.
Så här agerar vi
Vi kontaktar aldrig dig och ber dig logga in med BankID eller lämna ut personliga koder. Om någon ringer eller skriver och påstår sig vara från banken – var vaksam. Känner du dig osäker, avbryt samtalet direkt och ring vår kundservice.
Så här gör du om du utsatt för bedrägeri:
Spärra ditt BankID direkt
Spärra eventuellt dina bankkort
Kontakta dina banker så fort som möjligt
Polisanmäl händelsen
Säkerhetskollen - Sveriges samlingsplats för säkerhet online
På sakerhetskollen.se, öppnas i ny flik finns flera tips för att skydda dig samt information om de vanligaste bedrägerierna. Ett tips är att prenumerera på deras nyhetsbrev så att du alltid är uppdaterad om vad som händer.