Synpunkter och kundklagomål
För oss är det viktigt att du är nöjd med våra tjänster och vi ser gärna att du kontaktar oss om du har synpunkter eller är missnöjd med våra tjänster och produkter. I första hand är det bra om du vänder dig till vår kundservice eller den person du haft kontakt med hos oss för att finna en lösning.
Sparkonto eller Privatlån
Om du inte är nöjd med det svar du fått från bankens kundservice angående synpunkter eller klagomål på produkterna Sparkonto eller Privatlån har du möjlighet att vända dig till Bankens klagomålsansvarig:
MedMera Bank AB Att: Klagomålsansvarig 171 88 Solna
Förmedling av bolån
Om du inte är nöjd med det svar du fått från banken angående synpunkter eller klagomål gällande bankens förmedling av bolån till Landshypotek Bank har du möjlighet att vända dig till bankens klagomålsansvarig:
MedMera Bank AB Att: Klagomålsansvarig 171 88 Solna
Om du inte är nöjd med bankens beslut
Om du inte är nöjd med bankens beslut hänvisar vi till allmän domstol eller Allmänna reklamationsnämnden (ARN) där du kan få ditt ärende prövat på nytt. En anmälan till ARN måste vara skriftlig och det finns bland annat vissa värde- och tidsgränser för att ARN ska pröva ärendet. Du kan läsa mer om detta på www.arn.se, öppnas i ny flik eller kontakta ARN:
Allmänna Reklamationsnämnden Box 174 101 23 Stockholm
Tel: 08-508 860 00
Konsumenternas Bank- och finansbyrå ger privatpersoner oberoende fakta och vägledning inom det finansiella området. Du kan läsa mer om detta på konsumenternas.se, öppnas i ny flik eller kontakta Konsumenternas Bank- och finansbyrå:
Konsumenternas Bank- och finansbyrå Box 24215 104 51 Stockholm
Tel: 0200-22 58 00