Sveriges nöjdaste privatlånekunder

basta-privatlan-cristian.jpg

Cristian Lidström, försäljnings- & kommunikationschef på MedMera Bank.

Pressmeddelande | Publicerad: 2025-12-01

Årets kundnöjdhetsmätning

Årets kundnöjdhetsmätning för privatlån från Svenskt Kvalitetsindex (SKI) placerar MedMera Bank på första plats med högst kundbetyg (75,9 index). Resultatet visar tydligt att bankens satsning på transparens, schyssta villkor, konkurrenskraftiga räntor och användarvänliga digitala tjänster gör skillnad. Även kundservicen, med snabb hjälp och hög kunskapsnivå, sticker ut i undersökningen.

Extra stolta är vi över att vi för ungefär ett år sedan lanserade vår nya internetbank på www.medmerabank.se, ett viktigt steg i att göra vardagsekonomin enklare som möjliggör att våra kunder kan anpassa sitt lån efter sina ekonomiska förutsättningar i stunden. Att kunderna nu ger oss det här betyget är ett kvitto på att vi är på rätt väg.

På MedMera Bank arbetar vi strukturerat med kundinsikter. Genom att löpande dela feedback i hela organisationen får alla medarbetare del av vad kunderna uppskattar och vad vi kan utveckla. Kundernas röster är en naturlig del av vårt beslutsfattande varje dag.

– Den här utmärkelsen betyder otroligt mycket för oss. Den speglar det lagarbete som gör MedMera Bank till vad vi är i dag. Alla medarbetare som möter våra kunder, skriver kod, utvecklar produkter eller arbetar med våra villkor har bidragit till förstaplatsen. Vi är väldigt stolta och samtidigt ödmjuka inför förtroendet våra kunder ger oss. Det här ger oss energi att fortsätta utvecklas och bli ännu bättre, säger Cristian Lidström, försäljnings- & kommunikationschef på MedMera Bank.

Tack till kunderna!

Vi vill rikta ett varmt tack till alla våra kunder som tagit sig tid att dela sina erfarenheter. Er feedback hjälper oss att utvecklas och förbättra våra tjänster varje dag. Att ni väljer oss och känner förtroende för vårt arbete betyder allt. Vår ambition är att fortsätta bidra till en tryggare och mer balanserad privatekonomi för fler.

Om undersökningen:

  • Genomförd av Svenskt Kvalitetsindex under oktober–november 2025
  • Kundnöjdhet mäts på en skala 0–100; nivåer över 75 visar på en stark kundrelation
  • Studien mäter bland annat kundernas förväntningar, prisvärdhet, service och produktkvalitet inom privatlån

Om MedMera Bank

MedMera Bank är en digital bank som sedan 2007 erbjuder enkla och schyssta banktjänster inom sparande och lån. Med fokus på smidiga lösningar för privatpersoner har vi i dag cirka 100 000 kunder som vi hjälper att spara enkelt och låna tryggt. MedMera Bank ägs av Kooperativa Förbundet (KF) och har ca 60 anställda på kontoret i Solna. Kenneth Nybohm är VD. Läs mer på www.medmerabank.se

För mer information

Vänligen kontakta: press@medmerabank.se