När du är redo att prata – men banken inte är det

Att få hjälp av sin bank borde vara enkelt. Ändå vittnar många av oss om långa telefonköer, svårnavigerade hemsidor och mejlsvar som aldrig kommer. Varför har bankerna tappat bort själva grunden i relationen med sina kunder?

trott.jpg

En bank som faktiskt svarar när du ringer

Telefonen piper envist i örat. Tjugofem minuter har gått. Allt du ville var att ställa en enkel fråga om ditt sparkonto – men när du väl får svar är det från någon som mest hänvisar vidare.

Vi är många som känner igen oss. Men vad har hänt? När bankerna växer blir service en kostnadsfråga. I stället för att se varje samtal som en möjlighet att stärka relationen, blir kunden ett ärende som ska skaffas ur vägen. Man tar till AI-botar, gör numret till kundtjänst svårt att hitta och när man väl ringer slussas man runt i eviga knappvalskaruseller.

"En stor del av missnöjet handlar inte om att kunden vill ha specialbehandling – utan om att de vill känna sig hörda," säger Gabriel Barisho, kundservicechef på MedMera Bank. "När en kund ringer till oss är målet alltid att kunna lösa ärendet direkt, utan att skicka vidare i flera led."

Vi på MedMera Bank ser tillgänglighet som något grundläggande, inte som ett extratillägg. Vi erbjuder service för sparande och privatlån via telefon och digitala kanaler – utan långa köer eller robotsvar. För närvarande är vår snittsvarstid endast 4 minuter och målet är att få ner den till 3 minuter. Vi tror nämligen förtroende kan byggas vid varje kontakt.

Välkommen till småbanken för vanligt folk.

Skaffa ett privatlån

Behöver du hjälp så finns vi här för dig. Vår kundservice svarar snabbt på dina frågor.

Börja spara direkt

Öppna ett sparkonto med tillgänglig kundservice. Behöver du hjälp så finns vi här för dig.

Mer om bankfrustrationer

Inga dolda avgifter - bara tydliga villkor

Hos oss ska avgifter inte komma som en överraskning. Vi står för raka besked och ärlig kommunikation – utan smyghöjningar och otydliga kostnader.

Upptäck vår ärlighet

Din bank hoppas att du inte läser detta

De flesta följer aldrig upp sin ränta. Det vet bankerna – och de tjänar på det. Med vår Räntegaranti tänker vi annorlunda.

Utmana din ränta idag

Att bli kund ska inte vara svårt

Hos oss slipper du krångliga processer. Vi har tagit bort onödiga steg och fokuserat på att det ska vara enkelt att bli kund.

Så här enkelt ska det vara